کهنه یادداشت های یک جا مانده از عالم

کهنه یادداشت های یک جا مانده از عالم

دلتنگم
چه ساده گذشت آن دوران که صفا و صمیمیت در قلبمان موج میزد...
یارب من اشتباهی سوار شدم می خوهم پیاده شوم....
من از اولش اشتباهی بودم مرا به همان جا بازگردان...

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است




إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ النَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِالْعَدْلِ
خدا به شما فرمان مى‏دهد که سپرده‏ها را به صاحبان آنها رد کنید و چون میان مردم داورى مى‏کنید به عدالت داورى کنید.
منتخب محترم مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
برادر گرامی جناب حجت الإسلام والمسلمین آقای دکتر حاج شیخ حسن روحانی
 
سلام علیکم
 
حضور حماسی مردم بصیر ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شایسته ی حضرتعالی ، انگشت تحیر را به دهان دشمنان انقلاب و ملت باقی گذاشت و دوستان را به آینده ی کشور امیدوارتر کرد.انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز ضمن تبریک مجدد این حماسه و پیروزی حضرتعالی ، نکاتی چند را خدمت تان معروض می دارد.
همان طور که مستحضرید یکی از بارزترین ویژگی های دانشجویان،"مطالبه گری"می باشد.مقام معظم رهبری نیز بارها دانشجویان را به اظهار نظر در مسائل گوناگون تشویق و تشجیع نموده اند.به گونه ای که در دیدار با دانشجویان در رمضان المبارک سال 1389 فرمودند:" در مسائلى که با سرنوشت کشور ارتباط پیدا می‌کند، حتماً تحلیل و موضع داشته باشید."
بدون شک استان فارس یکی از استان های پهناور و مهم کشور و دارای مسائل اختلافی متعدد و فراوانی است ، ضمن آنکه پتانسیل و ظرفیت های بی کرانی را نیز دارد.همچنین مرکز استان فارس یعنی شیراز نیز توسط مقام معظم رهبری ، "سومین حرم اهل بیت در سراسر ایران"نام گذاری شده است.
از سویی دیگر نیز ، فارس یکی از استان های پیشتاز در حوزه ی نیروی انسانی می باشد که تاریخ ، آن راثابت کرده و مقام معظم رهبری نیز در اردیبهشت 90 در دیدار مردم استان فارس فرمودند:" حقاً و انصافاً استان فارس و شهر شیراز یکى از قله‌هاى برجسته‌ى کشور ما و ملت ماست؛ قله‌ى برجسته‌ى نیروهاى انسانىِ ممتاز"
اما متأسفانه حداقل در چهار دولت گذشته استاندارانی بر استان فارس تحمیل شده اند که هیچکدام در حدواندازه های این استان نبوده اند و توان و اقتدار لازم را جهت حل و فصل و مدیریت مسائل این استان از خود بروز نداده اند.استانداران ناتوان،حزبی نگر،قبیله گرا،بدون سابقه مدیریتی و... متأسفانه در طول این سال ها استان فارس را از پیشرفت های در شأن این استان دور نگه داشته اند.
با پیروزی حضرتعالی و امید به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، بدون نام بردن از شخص خاصی از حضرتعالی تقاضامندیم یک نیروی ولایی،خدمتگزار،انقلابی،متخصص،ساده زیست،آشنا به مسائل کلان استان،دارای سابقه و توان مدیریتی جهت حل مسائل و در یک کلام یک نیروی"اعتدال گرا" را استاندار فارس نمایید.
همان طور که مستحضر می باشید نیروی بومی کارآیی بیشتری نسبت به نیروی غیربومی همسان خود دارد.اگر استانداری خارج از استان را به استان فارس می آورید ، حتماً باید کارآمد تر از همه ی عناصر استان باشد اما در شرایط مساوی حتماً استاندار بومی نسبت به غیربومی ارجح است که مقام معظم رهبری نیز در دیداری که در اوایل دهه 70 با مجمع نمایندگان استان فارس داشته اند بر این امر صحه گذاشتند که در شرایط مساوی ، مسئول بومی ارجح است.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز ضمن آرزوی توفیق و کارآمدی برای دولت یازدهم،پیگیر مطالبات مردم استان خصوصاً در خصوص انتصاب یک استاندار قوی،ولایی،کارآمد و متخصص خواهد بود.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۲ ، ۲۳:۴۴
دلتنگ مهدی(ع.کارمند)



 


گفت به سلامتیه اون راننده تاکسی که توی این گرما کولر ماشین ش رو برای چادری ها روشن می کنه. گفتم نه! به سلامتیه اون بانوی چادری که اگر کولر هم براش روشن نکنن بازم به چادرش افتخار می کنه.


پ ن:درود بر اون شیر زنی که حتی تو این گرنای 50 درجه ای هوای حاضر نیست گوهر وجود خودش رو به نمایش بگذاره.


۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۷:۰۰
دلتنگ مهدی(ع.کارمند)


رئیس پلیس دبی گفت اگر امارات خواهان جنگ با ایران باشد، همه چیز را به آتش خواهد کشید!

"ضاحی خلفان" رئیس پلیس دبی با انتشار متنی در سایت شبکه اجتماعی توئیتر گفت: اگر امارات به دنبال جنگ بود، تر و خشک و همه چیز سه جزیره را باهم می سوزاند ولی ما به دنبال راه حل های مسالمت آمیز با هر همسایه ای هستیم!

.............پ .ن

من موندم امریکا هم مثل شما فکر می کنه یا شما مثل امریکا فکر می کنید

به این فکر میکنم اگه هر ایرانی فقط یه سطل آب بریزه تو امارات این کشور سیل خروشان می بره

آقای رئیس پلیس دبی خواستم در جریان باشی!! به عمر مبارک کشورتون چیزی نمونده

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۰:۰۵
دلتنگ مهدی(ع.کارمند)

بسم الله الرحمن الرحیم

دست و دلم به نوشتن نمی رود اما هوای نوشتن به سرم زده عجیب! بی جان تر از آنم که از جان جهان بنویسم اما نگاه دل را نمی توانم از آسمان برگردانم.
سال هاست که آخرین چراغ را خاموش کرده ایم و در خاموشی مطلق، مدام در پی جرعه نوری می گردیم اما به اولین روزنه که دست می یابیم، قناعت می کنیم و گاهی حتی به آن پشت هم می کنیم! راست بگویم یادمان رفته چراغ را خاموش کرده ایم. شاید هم می خواهیم یادمان برود روشنایی چراغ را. با چراغ مشکلی نداریم حتی مدحش هم می کنیم اما چراغ خاموش را! با روشنایی اش مشکل داریم، آخر چشم هایمان به این تاریکی عادت کرده است.
همچه که روشن شود فضا، نورش، چشمانمان را می زند! خاموش شوید ای چراغ های هدایت! ما با غفلت هر روزه مان، عجیب، انس گرفته ایم.
روزنه ها را خدا در جای جای این شب ظلمانی کار گذاشته است. کافی است به آنها خیره شویم تا در آن سوی شب، تابش خورشید را ببینیم! و امان از ما ستمکارانی که پشت به روزنه ها کرده و در اعماق تاریکی فرو می رویم!
امروز روزی است که منتظران امید به تابش دوباره ی خورشید در سحرگاه دارند!
امروز روز جمعه است! روزی که امیدواران چشم به راه آن یار مهجورند که از غربت، درآید!
خدا کند هر زمان که خورشید تابید، چشم ما ظرفیت خیره شدن و ذوب شدن در آن را داشته باشد! که چشمی که به دیدار خورشید، روشن نشود، تا ابد، کور خواهد بود!
۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۲ ، ۱۳:۰۷
دلتنگ مهدی(ع.کارمند)


رجعت احمدی نژاد یا آرزوی رجعت ، مساله این است...!!!!


خبرسازترین جمله دیروز و تیتر روزنامه های امروز !!! 


در سخنرانی دکتر الهام در همایش تجلیل از خدمات دکتر احمدی نژاد جمله ای خطاب به رییس جمهور عناون کردند که به این شرح است : 


"انشاالله احمدی نژاد در رجعتی دیگر همراه با حضرت مهدی (عج) اهداف حکومت مطلوب را پیگیری خواهد کرد." 


دوستان بعضا ناآگاه و بعضا جوگیر اما با تیتر و یا مواردی مثل " آرزوی رجعت برای احمدی نژاد" کردن اینکه الهام ادعا کرده احمدی نژاد رجعت میکند سعی در مخدوش کردن چهره رییس جمهور داشتند . 


یک سایتی نوشته بود : این اظهارنظر شاید این موضوع نشان دهد که برخی حامیان احمدی نژاد نه تنها به دنبال رجعت دوستان رئیس جمهور نیستند بلکه به دنبال رجعت شخص وی هستند.


اما !!!


فقط به گذاشتن قسمتی از جوابیه دکتر الهام و خودم به این دوستان قناعت میکنیم:



آیا در زیارت جامعه نمی‌خوانیم که "وَ جَعَلَنِی مِمَّنْ ... وَ یکرّ فی رَجْعَتِکُمْ وَ یُمَلَّکُ فِی دَوْلَتِکُمْ وَ یُشَرَّفُ فِی عَافِیَتِکُمْ وَ یُمَکَّنُ فِی أَیَّامِکُمْ وَ تَقَرُّ عَیْنُهُ غَدا بِرُوءْیَتِکُمْ بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی وَ نَفْسِی وَ أَهْلِی وَ مَالِی"



آیا چنانکه در دعای عهد وارد شده است حتی اگر مرگ بین آنها و زمان ظهور فاصله انداخت خدای متعال ایشان را برای خدمت در رکاب حضرت ولی عصر به دنیا بازگرداند و چنین است که آرزو و دعای رجعت برای بندگان مومن و صالحی که از دنیا رفته اند ، صحت داشته و به کار می رود، آنگونه که هر روز آرزو می کنیم: اللّهُمَّ اِنْ حالَ بَیْنی وَ بَیْنَهُ الْمَوْتُ الَّذی جَعَلْتَهُ عَلی عِبادِکَ حَتْماً مَقْضِیّاً فَاَخْرِجْنی مِنْ قَبْری ، مُؤْتَزِراً کَفَنی ، شاهِراً‌ سَیْفی ، مُجَرِّداً قَناتی، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّاعی فِی الْحاضِرِ وَ الْبادی.



به همه عزیزانی که به سرزنش راجع به رجعت می پردازند توصیه می شود دعای عهد را پیوسته بخوانند و فرازهای این دعا را برای خود و دیگران آرزو کنند.



در تمامی این موارد برای رجعت خود و دیگران در زمان ظهور دعا میکنیم ! آیا در جمله دکتر الهام چیزی غیر از دعا برای رجعت یک شخص در عصر ظهور مشاهده می شود ؟؟؟


پ.ن:


رحیم پور ازغدی می‌گفت کار به جایی رسیده که اگر حرف‌های خمینی رو بدون اسم گوینده بنویسی، متهم می‌شی به تحجر و خرافه‌گرایی و عقل‌ستیزی و تنش‌زایی.

اما حالا کار به جایی رسیده که اگر ترجمه ادعیه شیعه رو بخونید، رسانه‌ها به نام خرافه‌گرایی و عدم عقلانیت و پاچه‌خواری معرفی می‌کنن.


لینک فایل صوتی :http://multimedia.webzine.mehrnews.com/Original/1392/04/04/SND18093593.mp3


و در آخر بیاییم(خودم و شما) به مانند قوم بنی اسرائیل "یحرفون الکلم عن مواضعه" نباشیم!

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۲ ، ۲۳:۵۵
دلتنگ مهدی(ع.کارمند)