کهنه یادداشت های یک جا مانده از عالم

کهنه یادداشت های یک جا مانده از عالم

دلتنگم
چه ساده گذشت آن دوران که صفا و صمیمیت در قلبمان موج میزد...
یارب من اشتباهی سوار شدم می خوهم پیاده شوم....
من از اولش اشتباهی بودم مرا به همان جا بازگردان...

یک توصیه ناب

جمعه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۸ ب.ظ


چند وقتی بود که از مطالعه محروم بودم تا این که کتابی به دستم رسید که شاید بتونم به عنوان یکی از بهترین کتابهای موجود در زمینه سبک زندگی یاد کنم:

با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر موضوع سبک زندگی:

«خانواده»، کتابی است 128 صفحه‌ای و تماماً از بیانات  حضرت ماه، که ماحصل کار روی بیش از یک‌صد سخنرانی در جلسات خطبه‌خوانی عقد، نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زن و خانواده، دیدار مداحان در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهراسلام‌الله‌علیها و جلسات با بانوان نخبه است.
این کتاب در سبکی نو ارائه شده است به‌نام: «ساخت یک جلسۀ مطوَّل مَطوی در محضر مقام معظم رهبری».
دیدگاه‌های منحصر به‌فرد حضرت آقا در نوع نگاه ایشان به زن و نقش او در خانواده و ارائه دادن الگوی جامع خانوادۀ اسلامی برای جوامع بشری در این کتاب باعث شده است تا مخاطب آن، فقط زوج‌های جوان نباشند و هرکس می‌خواهد خانواده‌ای تشکیل دهد، یا تشکیل داده و در ابتدای راه است، یا سال‌هاست که زندگی مشترک را شروع کرده و اکنون در فکر زندگی مشترک فرزندان است، می‌تواند مخاطب آن باشد.


 

 


ازدواج یک نعمت بزرگ الهی است و از آنجا که هر نعمتی شکری دارد شکر این نعمت هم این است که پیوند ازدواج را مستحکم نگه دارید و نگذارید عوارض، دلخوری ها، ایرادگیری های بیخود، بگو مگو های زائد و خرج تراشی های مضّر، این پیوند و این کانونِ خانواده هایی را که با صیغه عقد ما تشکیل می شود، متزلزل کند.(82/3/19)با این کلمات عقدی که میخوانیم - که یک امر اعتباری است - یک عُلقه اعتباری بین شما به وجود می آید؛ باید همه همت دخنر و پسر این باشد که این را حفظ کنند.(70/4/20).

مقصود همه هم این است که این مرحله، که عمده ترین مرحله زندگی انسان است، با خوشی، سعادت و سلامت طرفین برگزار شود. باید خود شما کمک کنید که اینطور انجام شود. بنابراین هرچیزی که پایه های خانواده را سست کند، باید از نظر شما ممنوع شمرده شود. بعضی گِله کردن های بیخودی، توقعات زیادی و تقیدات بی جا، باعث می شود که فضای صفا و صمیمیت خانواده خراب شود. این صفا و صمیمیت، با پول و دستور و این چیزها به وجود نمی آید.(81/6/28) مبادا با گله ها، با دلخوری ها، با افزون طلبی و پر توقعی ها، با بی محبتی ها، و گاهی با دخالت های دیگران و
  از این قبیل، این کانون سست بشود. آن چیزی که مهم است، این است، هم پسر، هم دختر سعی کنند این علقه زوجیت را حفظ کنند.(70/4/20)




 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۵
دلتنگ مهدی(ع.کارمند)

نظرات  (۲)

بروزم
سلام
انصافاً کار بچه های "موسسه جهادی" حرف نداره.
اینم یکی دیگه از کتابهای منحصر بفرد و نابشون. واقعاً دست مریزاد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">